May 01, 2019

“Red en Mors Liv på Mors Dag” kampagne

Igen i år lancerer vi kampagnen “Red en Mors Liv på Mors Dag” i forbindelse med Mors Dag den 12. maj. Årets kort er sammensat af børnetegninger fra fem børn i Etiopien, som hver især giver deres bud på, hvad moderskabet betyder for dem.

Kortet koster 150 kroner og kan sendes elektronisk til en mor, du holder af på mail, sms eller  som udprint. Følg linket HER for at købe kortet .

Alle indtægter fra salget af Mors Dag-kortet går til Maternity Foundations arbejde med at redde kvinders og spædbørns liv i forbindelse med graviditet og fødsel, ikke mindst gennem uddannelse af fødselshjælpere.

Siden 2007 har Maternity Foundation markeret Mors Dag med kampagnen “Red en Mors Liv på Mors Dag”, som støtter kampen mod mødre- og spædbørnsdødelighed i udviklingslande. Der er sket store fremskridt på området, men 830 kvinder og 7000 spædbørn dør stadigvæk hver dag i forbindelse med graviditet og fødsel. Næsten alle dødsfaldene sker i udviklingslande, og størstedelen kunne være undgået, hvis kvinderne havde haft adgang til uddannet fødselshjælp.

(For our English-speaking followers: As an exception, campaign is in Danish only because of technical requirements in regards to online payment of the card.)

Køb kortet HER

 

COVID-19

In response to the global COVID-19 pandemic, Maternity Foundation in collaboration with Copenhagen University, Laerdal Global, International Confederation of Midwives and UNFPA, the UN sexual and reproductive health agency have launched new digital content to equip skilled birth attendants in low-resource settings to protect themselves, mothers and newborns from the Coronavirus.
 
See the new COVID-19 video below and learn more about the COVID-19 content in the Safe Delivery App, which is available in English, French and Hindi.

Play video Read more

You have Successfully Subscribed!